Translate

sobota, 11 sierpnia 2012

The Power of Colors...

Hey, Hi, Hello !

         Rankiem, kiedy otwarłam oczy, nie mogłam uwierzyć w to, co właśnie ujrzałam. Deszcz! A przecież jeszcze wczoraj było tak pięknie. Aktualnie niebo jest nieco zachmurzone, ale byle nie padało. Mam nadzieję, że na resztkę wakacji, poczujemy, że one w ogóle są. Zdjęcie na górze nawiązuje do mody, która zapanowała od niedawna. Ciuchy z flagami. Ale wiecie co mnie najbardziej boli? Że "modne" są tylko flagi: USA i Wielkiej Brytanii". A gdzie patriotyzm? Stąd oto bluzka promująca nasz kraj i szczerze powiem, że z dumą bym ją nosiła. Spytacie może: "czemu ludzie zachwycają się tak tymi rzeczami a emblematami innych krajów?". Myślę, że najlepszą odpowiedzią było by stwierdzenie: "cudze chwalicie, swego nie znacie". Porównam tę sytuację do ciuchów z wizerunkami "The Beatles", "The Rolling Stones" i wielu innych. Dziewczyny kupują je, bo "są fajne", podczas gdy nawet nie wiedzą, kto to jest. Smutne...
No, ale teraz czas na coś w zupełnie innym klimacie. Chciałam wam przedstawić rodzinę zimorodków. Niestety w Polsce występuje jeden gatunek:
Zimorodek Zwyczajny, objęty ścisłą ochroną gatunkową:


Ale na świecie jest wiele interesujących okazów, które pragnę wam zaprezentować:

Zimorodek Białoczelny, Występuje w Papui-Nowej Gwinei, Australii, na wyspie Moluki Północne w Indonezji i w Papui


Rybaczek Srokaty, zamieszkujący Bałkany, Azję Mniejszą, Azję Południową oraz Afrykę poza Saharą.


Teraz zapraszam do zobaczenia przedstawicieli rodziny zimorodkowatych:

Zimorodek Karłowaty:


Zimorodek Malutki:


Zimorodek malachitowy


Zimorodek błękitny:


Zimorodek Modropieśny


Zimorodek granatowy


Zimorodek Turkusowy:


Zimorodek orientalny:


Zimorodek pąsowy:


Zimorodek lazurowy:


Teraz czas na rodzaj Halcyon:
Halcyon – rodzaj ptaków z rodziny zimorodkowatych (Alcedinidae), obejmujący gatunki występujące w Azji i Afryce.

Łowiec Płomienny:


Łowiec krasnodzioby:


 Łowiec czekoladowy:


Łowiec czarnogłowy:


Łowiec szarogłowy:


Łowiec brązowogłowy:


Łowiec kreskowany:


Łowiec kameruński:


Łowiec jasny:


Łowiec namorzynowy:


Uff, dużo tych zdjęć coś dzisiaj. Który waszym zdaniem najpiękniejszy?
Jakie mam plany na dziś? Jeszcze nie jest pewne, ale może pojadę do centrum handlowego. Byłoby super! 
No dobrze to ja już lecę!

Miłego dnia!

2 komentarze:

  1. Jej, te ptaszki są takie słodkie.! Szkoda, że u nas występuje tylko jeden gatunek :<
    A ja mam bluzkę I ♥ Poland, którą noszę z dumą :)
    Ale ciuchami z flagami US i UK też nie gardzę :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Te Ptaszki są Takie słodkie <333
    http://directionlover.blogspot.com/ Zapraszam . Liczę na komentarz .

    OdpowiedzUsuń